ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۱۰ رستوران برتر در سال ۲۰۱۹

  • نظر (0)
  • بازدید (24)

هر ساله با جمع‌آوری آرا و نظرات، کارشناسان تغذیه، صاحبان رستوران‌ها و نویسندگان و منتقدان مجلات آشپزی و تغذیه ۵۰ رستوران برتر دنیا معرفی می‌شوند. رستوران‌هایی که عموما در لیست رستوان‌های لوکس قرار می‌گیرند چرا که غذاها عرضه شده در این رستوران‌ها به هیچ وجه ارزان نیستند.

۱۰ رستوران برتر در سال ۲۰۱۹

۱-Mirazur – میرازور – منتون فرانسه

این رستوران آشپزی غذاهای فصلی اصیل آرژانتینی را در ساحل ازور ارائه می دهد. آنچه باعث خاص شدن آن می شود: منظره های بی نظیر از ریوییِرا فرانسه، سه سطح از باغ های سبزیجات آبشاری، شیرین ترین محصولات و یک تیم حرفه ای از ترکیب آشپزهای با استعداد و البته بسیار گران قیمت و گارسن های حرفه ای تا بتوانند میرازور را به تجربه غایت رستوران تبدیل کند. غذاهای بی نظیر مائورو کولاگرو (Mauro Colagreco) از دریا، کوه ها و باغ های خود رستوران، از جمله مرکبات منتون الهام گرفته شده است. درباره منو غذایی: از نکات برجسته منوی رستوران میرازور، می توان به چغندر نمک پوسته از باغ با کِرِم خاویار ، تخم مرغ از مرغ قفس (در هنگام بازدید از باغها، keep an eye out for prize hen، تینا ترنر) مارماهی دودی و فندق و بریچ سیب زمینی با تخم مرغ ذوب شده و ترافل سفید. نان ویژه رستوران که به آن زنجبیل تزریق می شود و با شعری از پابلو نرودا سرو می شود.

۲- noma – نوما- کوپنهاگن دانمارک

رستورانی که غذاهای جدید نوردیک را اختراع کرده است با نگرش جسورانه تر از همیشه دوباره متولد می شود.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

بدون شک نام اصلی یکی از مهمترین رستوران های نسل خود بود. رنه ردزپی با غذای خود ژانر جدیدی از غذاها را توسعه داد. در آشپزی جدید، نوردیک به آینده نگاه می کند؛ حفر عمیق تر فصلی برای کشف محصولات گیاهی غوطه ور، در حالی که در یک دگردیسی یکپارچه در هم بافته می شود. رویکرد رویایی ردزپی برای تجلیل از ترویر (Redzepi’s visionary approach to celebrating terroir) رستوران نوما را به خاطر بشقات آرایی مینیمالیستی با تمرکز بر عناصر، به عنوان بهترین رستوران جهان در چهار سال: ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ معرفی کرد.

درباره منو غذایی:

هنگامی که نوما راه اندازی شد، ردزپی (Redzepi) یک ساختار جدید ناهار خوری را ارائه داد که در آن رستوران سالانه سه منو را ارائه می دهد، هر کدام تقریباً ۲۰ دوره، بر اساس مواد اولیه موجود در طی یک فصل خاص. فصل غذاهای دریایی نهم ژانویه تا اول ژوئن برگزار می شود. فصل سبزیجات ۲۵ ژوئن تا ۲۱ سپتامبر اجرا می شود. فصل بازی و جنگل ۱۵ اکتبر تا ۲۱ دسامبر اجرا می شود. به مهمانان توصیه می شود در هر دوره مناسب برای کام خود رزرو کنند. در طول هر فهرست، ایدئولوژی ایجاد شده توسط نام نوما صادق است: مواد اولیه بومی از طریق روشهای پخت و پز بیشماری که بافت ها را به هم میپیوندند، بررسی می شوند تا خیلی بیشتر از جمع اجزای تشکیل دهنده آنها شوند.

۳- Asador Etxebarri – آسادور اتکسباری- اکسپی اسپانیا

پخت و پز کباب مینیمالیستی، دقیق و مصنوعی با مواد برتر باسک

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

سرآشپز ویکتور آرگوینزونیز (Victor Arguinzoniz) توانایی قابل توجهی در ایجاد طعم انفجاری از مواد به ظاهر ساده دارد، که بیشتر آنها کباب می شوند.

درباره منو غذایی:

این رستوران به طعم های طبیعی ذاتی محصولات محلی احترام می گذارد و با ظرافت هرکدام از مواد تشکیل دهنده را ترغیب می کند که بالقوه خود را نشان دهند: شیر بز خفته شده در کره اتیلی، نخود سبز که در آب خود مرنیت می شود، گوشت گاو که روزهای زیادی به آن گاز امامی (umami) می دهند که به روش طبیعی خشک می شود. آرگوینزونیز (Arguinzoniz) سبزیجات و پروتئین ها را در طیف وسیعی از زغال چوب هایی که از انواع چوب ها تهیه می کند، می پزد و بیشتر بشقاب ها را حداقل با یک دود پر طرفدار آغشته می کند.

۴- Gaggan – گاگان- بانکوک تایلند

یک جشن رنگارنگ و به رهبری ایموجی سرآشپز غیرقابل کنترل آسیا

بهترین رستوران آسیا: به مدت چهار سال پیاپی (۲۰۱۴-۲۰۱۸) ، در بین بهترین رستوران های آسیا رای به درجه ۱ بودن آن داده شد ، این خود گواهی است بر اینکه پیشرفت و خلاقیت در این مرکز سبب نوآوری و بهبود مداوم شده است. آشپز متأثر از رستوران ال بولی (El Bulli) ، گاگان آناند (Gaggan Anand) ، ۲۵ غذا یا بیشتر را به روش شعله وری کوچک و سریع (rapid-fire small bites) سرو می کند، که بسیاری از آنها با دست خورده می شوند.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

در حال حاضر گاگان بهترین پیشنهادی است که در آسیا ارائه داده می شود، ولی این پیشنهاد مدت زمان طولانی برقرار نخواهد بود، زیرا مدت تعهد آناند در نقش یک گاسترونومن بعد از ۱۰ سال خدمت در سال ۲۰۲۰ تمام خواهد شد. او پس از تمام شدن این تعهد، قصد دارد تا رستوران کوچکی را در فوکویاما ژاپن، با یکی دیگر از برترین سرآشپز های ۵۰ رستوران برتر آسیا آقای تاکاشی (Takeshi ‘Goh) از رستوران میزون دِلا نِیچِر گو (La Maison de la Nature Goh) افتتاح کند.

۵- Geranium – گرانیوم- کوپنهاگن-دانمارک

جزئیات، بشقاب های هنری که از بهترین مواد فصلی اسکاندیناوی جشن برپا می کنند.

هنر خوراکی: از ترکیب بسیار بعید طبیعت و فن آوری پیشرفت مزه منو در قلب آشپز راسموس کوفید (Rasmus Kofoed) شکل می گیرد: ۱۷ غذا با الهام از دوره های هنری از مواد آلی و اسکاندیناوی وحشی شکل گرفته است. برگهای شکننده و تقریباً شفاف از پوره کنگر فرنگی اورشلیم ساخته شده است، آنچه که به نظر می رسد صدف براق است در واقع خمیرهایی هستند که با جوهر ماهی مرکب رنگ شده اند.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

آنچه باعث خاص شدن آن می شود محل واقع شدن آن است. مکان نسبتاً غیرمنتظره یک استادیوم ملی فوتبال ژرانیوم (Geranium) به عنوان پس زمینه است. این رستوران در طبقه هشتم این مرکز واقع شده است و اتاق ناهار خوری آن دارای منظره پانوراما از Fælledparken (باغهای مشترک) است. از مدیریت بخواهید برای دیدن از جالب ترین نماهای میدان ورزشگاه، در فضای عقب آشپزخانه گشت و گذار کنید.

۶- Central –سنترال- لیما- پرو

ویترین رنگ و تنوع از سراسر پرو

در منو: مارتینز و لون دوست دارند با گونه های متنوعی از ذرت، سیب زمینی و محصولات بسیار مبهم تری که تنها توسط بیولوژیک بی نظیر پرو عرضه می شوند، بازی کنند. غذاها به صورت کلاسیک شامل سرزمینی از ذرت و ساقه های شدید هستند و غذاهای جدیدتری مانند ماهی پیرانا از آبهای نانای است که در آن سر پیرانا پر از دندان های کاملاً تیز سرو می شود. در این منو ، در بیش از ۱۷ وعده، از عمق ۲۰ متر پایین تر از سطح دریا تا ۴۱۰۰ متر اطراف ساحل آن، کاوش می شود.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

سرآشپزهای ویرجیلیو مارتینز (Virgilio Martínez) و پیا لاین (Pía León’s) پرچمداران رستورانی از همه چیزهای پرویی است؛ از جمله بسیاری از عناصری که به ندرت در جای دیگر سرو می شوند. این تیم زن و شوهری چندین سال است که به طول و عرض جغرافیایی این کشور سفر می کنند تا منبع محصولات جالب و بی نظیری را از زمین، دریا و کوهستان به دست آورند.

۷- Mugaritz – موگاریتز- سن سبالتین- اسپانیا

مجموعه ای از خلاقیت های نوآورانه برای به چالش کشیدن درک وعده های شام در قلب کشور باسک (Basque)

همه اینا برای چیه؟ موگاریتس بازیگوش، آوانگارد و بسیار ابتکاری است. این یک تجربه رستوران خلاق است که توسط آشپز آنتونی لوئیس آدوریز (Andoni Luis Aduriz) ساخته شده است و قصد دارد ذهن را باز کند. آدوریز آزادانه اذعان می کند که همه بشقاب های وی به گونه ای طراحی نشده است که مخاطب از غذا لذت ببرد. منو موجود در لیست غذا (شامل ۲۰-۳۰ غذا است که در بازه زمانی ۸ ماهه تغییر می کند) دارای اسامی عاطفی مانند “چقدر یک بوسه طول می کشد یا به نحوه نگاه من بستگی دارد”.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

انتظار غیرمنتظره ترین چیزها را داشته باشید: موگاریتز برای ضعیف بودن نیست. آدوریز با ترکیب کردن از عناصر باسکی، آنها را روی سر خود می چرخاند تا خرچنگ را بر روی تنگی یخ زده سرو کند، قلب گوشت خوک خام و یا ژامبون بلوتا بر روی ظروف موسیقی قرار داده شده است سرو می شود و به صورتی کاملاً زمانبندی شده که همه مهمان ها می توانند با هم غذا بخورند و ارکستر کنند.

۸- Arpège – آرپژ- پاریس- فرانسه

به سبزیجات فرصتی برای درخشش زیر نظر یک استاد واقعی فرانسوی داده می شود

همه اینا برای چیه؟ به طور خلاصه، سبزیجات. آلین پاسارد (Alain Passard) مشهور در سال ۲۰۰۱ اعلام کرد که آرپژ – تا آن زمان یک رستوران برای گوشت خواران بود- در حال تغییر به گیاهخواری است، و اگرچه از آن زمان گوشت به مقدار کمتری به رستوران بازگشت، اما سبزیجات هنوز عضو اصلی منو را تشکیل می دهند. آنها روزانه از مزارع خود پاسارد می آیند و خیلی زود تا بعد از ظهر همان روز در بشقاب های غذاخوری ظاهر می شوند.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

ظروف امضایی: با وجود منوی همیشه در حال تغییر این رستوران، پاسارد در طی سالها موفق به جمع آوری تعدادی ظروف امضا شده گردیده است. برخی آنقدر مشهور است که مهمان ها، ماه ها قبل از آن رزرو می کند گاهی برای اولین طعم مارچوبه سفید در فضل بهار یا ترافل های سیاه نوبرانه در فصل پاییز. از دیگر ظروف امضایی می توان به کوفته ها، بشقاب سبزیجات فصلی، و کارپاچی لنگوسیت (langoustine carpaccio) با خاویار اشاره کرد.

۹- Disfrutar- دیسفروتار- بارساونا-اسپانیا

میزبانی از سورپرایز های برجسته به تصویر کشیده شده با خودنمایی و کیسه های طعم

انتظار غیر منتظره: گازاپچو (Gazpacho) به شکل ساندویچ؟ زرده تخم مرغ ترد؟ سالاد مایع؟ خرگوش؟ اگر چنین بشقاب های غذایی با این شکل از پارادوکس علاقه شما را جلب نمی کند، دیسفروتار رستوران مناسبی برای شما نیست. اما برای بیشتر کسانی که در این رستوران منحصر به فرد بارسلونا حضور می یابند، چنین غافلگیری هایی بخشی از یک حرکت سریع و هیجان انگیز است که تجربه یک غذای منحصر را به فرد منتقل می کند.

یک کلمه درباره فضای رستوران: بر خلاف منوی پیشران و آوانگارد رستوران، که می تواند بیش از ۳۰ دوره باز هم جذابیت خود را حفظ می کند، اتاق غذاخوری نسبتاً ساده و آرام به نظر می رسد: پر از نور، سفید و دری ساده که به یک تراس باز می شود. با این وجود، طراحی کلی خلاقانه تر نیست، و یک روکش سرامیکی معمولی دارد، زیرا میهمانان از طریق آنچه در آشپزخانه تهیه می شود به فضایی فراتر از رستوران سفر می کنند.

۱۰- Maido- مایدو- لیما-پرو

دستپخت های مورد علاقه لیما ترکیبی از غذاهای ژاپنی و پرو است تا اثری ویژه ایجاد کند

همه چیز در مورد نیکه (Nikkei): وقتی پرو و ژاپن همدیگر را در بشقاب ملاقات کنند، نیکه (Nikkei) متولد می شود و سرآشپز میتسارارو (Micha Tsumura) پادشاه نیکه است. این به معنای آن است که در یک نقطه آغاز، ماهی های تازه و خام با سس های ویژه از مرکبات ادغام شده است. جای تعجب نیست که در هر دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به عنوان بهترین رستوران آمریکای لاتین انتخاب شده است.

در فهرست منو: تجربه نیکه میتسارارو (Tsumura’s Nikkei) یک سفر از طریق ترکیب غذاهای پرو و ژاپنی با تأکید بر غذاهای دریایی است. کاد (یک نوع ماهی) آبدار خوابانده شده در miso و آجیل های ترد، سوشی نیگیری (یک نوع جلبک دریایی)، خارپشت دریایی ریز شده، گوشت دنده کوتاه شده گاو در یک فرآیند ۵۰ ساعته پخته شده است و حتی گاهی در آن بستنی کیک پنیر توفو وجود دارد. همه چیز با عطر و طعم، صدا و رنگهای شفاف طبیعی که از شاخصه های محصولات است خبر می دهد. همچنین یک پیشخوان و منوی جداگانه برای شام های معمولی یا سطح تجاری وجود دارد.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط