ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ده‌ها تابوت ۲۵۰۰ ساله از زیر خاک بیرون آورده شد!

  • نظر (0)
  • بازدید (15)

باستان شناسان مصری مجموعه‌ای دیگر از گنجینه تابوت‌های کهن را از دل زمین بیرون آوردند؛ مجموعه‌ای که این بار نزدیک هرم پله‌ای جوزر در منطقه سقاره کشف گردید...

ده‌ها تابوت ۲۵۰۰ ساله از زیر خاک بیرون آورده شد!

و ماه بعد از کشف ۵ مقبره تاریخی در سقاره، مصر در ادامه عملیات کاوش خود در این گورستان باستانی واقع در نزدیکی قاهره، یک گنجینه تاریخی دیگر کشف کرد. مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر، در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین نهانگاه مجسمه‌های برنز در قبرستان بوباستیان کشف شد که نامش را از ایزدبانوی باستانی به نام باستت می‌گیرد، ایزدبانویی که معمولا به عنوان زنی با سر گربه تصویر می‌شد. در این عملیات کاوش، ۱۵۰ مجسمه برنزی از خدایان مصر باستان از جمله باستت، آنوبیس، اوزیریس، آمون، ایزیس، نفرتوم و حاثور کشف شد.

وزیری افزود: ما همچنین یک مجسمه از ایمهوتپ پیدا کردیم و امیدواریم به زودی مقبره وی را نیز کشف کنیم. ایمهوتپ یک معمار معروف در دوران مصر باستان بود که گفته می‌شود هرم پلکانی چهار هزار و ۷۰۰ ساله را در قرن بیست و هفتم قبل از میلاد طراحی کرده است. سه هفته پس از کشف این مجسمه‌ها، باستان شناسان مصری دو گور چاهی حاوی ۲۵۰ تابوت چوبی را نیز کشف کردند که هنوز مهروموم و حاوی اجساد مومیایی‌ها بودند. قدمت این تابوت‌ها به چیزی حدود ۷۴۷ تا ۳۳۲ سال قبل از میلاد باز می‌گردد.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط