ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اهمیت بازار یابی در فست فود و کافی شاپ

  • نظر (0)
  • بازدید (442)

همه فست فودهای موفق یک وجه مشترک دارند،شاید این وجه مشترک را اینگونه خلاصه کرد ،همگی به مشتری توجه زیادی می نمایندیا یک مزیت رقابتی بزرگ ایجاد کرده اند.

اهمیت بازار یابی در فست فود و کافی شاپ

با توجه به رقابتی شدن بازار فست فودها و کافی شاپ ها بازار یابی اهمیت دو چندانی پیدا کرده است.بهتر است قبل از اینکه اصول بازار یابی در فست فود را بررسی کنیم،کمی به تعریف بازار یابی از دیدگاه علمی توجه کنیم.


بازار یابی

بازاریابی عبارت است از تامین رضایت مشتری به شیوه سودآور.


هدف های دوگانه بازاریابی

-جلب مشتریان جدید ،با دادن وعده ارزش برتر
-حفظ مشتریان کنونی از طریق تامین رضایت آنها

به طور خلاصه بازاریابی یعنی برآوردن نیازهای مشتری.به طور کلی همه فست فودها و کافی شاپ ها دست به بازاریابی از طرق مختلف می زنند،اما نوع بینش صحیح در این امر دارای اهمیت مضاعفی میباشد.ما باید بازاریابی را نوعی فرایند اجتماعی و مدیریتی بدانیم که در آن واژهای کلیدی همچون نیاز،خواست و تقاضا،محصول،رضایت،کیفیت،مبادله،رابطه وبازار نقش کلیدی بازی می کنندناگفته نماند امروزه فست فودهای حرفه ای از مشاوران خبره جهت امور بازاریابی استفاده می نمایند.

آنچه در بازاریابی فست فودها وکافی شاب ها با توجه به رقابت روز افزون آنها اهمیت پیدا می کند این است که دیگر فرمولهای موفقیت آمیز گذشته در آینده کارساز نباشد.با درک این موضوع که بازار یابی یک فرایند است که تداوم اصول کلیدی آن است فست فودهای که می خواهند موفق باشند الزاما است که این فرایند را به طور مداوم پیگیری نمایند.

البته در این راستا برای فست فودها و کافی شاپ های موفق نیز تهدید ها و فرصت های جدیدی خلق شده است از جمله:
-انفجار فناوری اطلاعات
-اینترنت
-اقتصاد در حال تغییر
-رعایت اصول اخلاقی
و حتی جهانی شدن

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط