ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

از هتل استقلال تهران چه می‌دانید؟

  • نظر (0)
  • بازدید (26)

«استقلال» یکی از منحصر به فردترین هتل‌های تهران به لحاظ قدمت، معماری مساحت و یکی از نمادهای نوسازی و مدرنیته در تهران است که تاکنون پابرجا مانده و همچنان آماده‌ سرویس‌دهی به مسافران است.

از هتل استقلال تهران چه می‌دانید؟

هتل استقلال تهران یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین هتل‌های ایران است که روزی لوکس‌ترین هتل تهران نیز بوده است. علاوه بر این روزگاری هتل استقلال با نام قدیم رویال هیلتون، عنوان بزرگترین هتل خاورمیانه را نیز به نام خود ثبت کرده بود.

یکی از معروف‌ترین عکس‌ها از تهران قدیم، عکسی است که کارگران مشغول کار و ساخت خیابان ولی‌عصر کنونی هستند که در آن زمان بیابانی بوده است، اما در آن میان ساختمان هتل استقلال تهران که در زمان خود بلندترین ساختمان ایران بود، خودنمایی می‌کند.

هتل استقلال با نام رویال هیلتون توسط سه شرکت ایرانی، آمریکایی و انگلیسی ساخته شد و در تاریخ یک بهمن ۱۳۴۱ توسط محمدرضا پهلوی افتتاح شد. البته همه بخش‌های ساختمان هتل در همان سال به بهره‌برداری نرسید و هتل هیلتون تهران تا سال ۱۳۵۱ به تدریج کامل شد. درحالی که بیش از ۵۵ سال از ساخت این هتل بزرگ و پرآوازه می‌گذرد، هتل لوکس استقلال همچنان جزو مهمترین هتل‌های تهران و کشور است.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط