ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

هتل آپارتمان چیست و چه تفاوتی با هتل دارد؟

  • نظر (1)
  • بازدید (401)

هتل آپارتمان نوعی مکان اقامتی اجاره‌ای است ، دارای واحد یا سوئیت‌های جداگانه ای هستند که مانند اتاقها و سوئیت‌های یک هتل به مسافران اجاره داده می‌شوند. این واحدهای مستقل مبله هستند و امکانات استاندارد لازم برای خواب، نظافت، سرگرمی و آشپزی را نیز دارا میباشند.

هتل آپارتمان چیست و چه تفاوتی با هتل دارد؟

هتل و هتل آپارتمان: گردشگران اکثراً هنگام سفر به مناطق مختلف هنگام اقامت، هتل اولین گزینه‌ای است که در دایره انتخاب‌هایشان قرار دارد. این در حالی است که بسیاری از افراد نمی‌دانند هنگام سفر برای اقامت انواع و اقسام اماکن اقامتی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای نوعی از سفر مناسب‌اند. مثلاً شاید بسیاری از مسافران دقیقاً نمی‌دانند تفاوت بین هتل و هتل آپارتمان چیست. هرچند این دو کلمه به یکدیگر بسیار شباهت دارند، تفاوت‌های بنیادینی هم دارند. ابتدا هر کدام را جداگانه تعریف می‌کنیم و سپس تفاوت‌های کلیدی‌شان را نام می‌بریم.

هتل چیست؟

هتل به زبان ساده مکانی است برای اقامت موقت مسافران که دارای امکاناتی از قبیل تخت، سرویس بهداشتی و خدمات خانه‌داری است. این خدمات بر اساس نوع هتل و درجه آن متغیر است. البته همین امکانات و ویژگی‌ها هستند که تعیین‌کننده قیمت اماکن اقامتی مختلف هستند. هرچه قیمت رزرو هتل کمتر باشد امکانات رفاهی آن به سمت امکانات پایه سوق داده می‌شوند. اما هتل‌های گران‌تر امکانات خاص بیشتری نیز دارند. معمولاً تعداد شب‌های اقامت در هتل‌ها در بیشترین حالت یک هفته است و تعداد نفرات قابل پذیرش در هر اتاق بین یک تا چهار نفر است.هتل به زبان ساده مکانی است برای اقامت موقت مسافران که دارای امکاناتی از قبیل تخت، سرویس بهداشتی و خدمات خانه‌داری است. این خدمات بر اساس نوع هتل و درجه آن متغیر است. البته همین امکانات و ویژگی‌ها هستند که تعیین‌کننده قیمت اماکن اقامتی مختلف هستند. هرچه قیمت رزرو هتل کمتر باشد امکانات رفاهی آن به سمت امکانات پایه سوق داده می‌شوند. اما هتل‌های گران‌تر امکانات خاص بیشتری نیز دارند. معمولاً تعداد شب‌های اقامت در هتل‌ها در بیشترین حالت یک هفته است و تعداد نفرات قابل پذیرش در هر اتاق بین یک تا چهار نفر است.

هتل آپارتمان چیست؟

هتل آپارتمان اما هتلی با ویژگی‌های متفاوت است. امکانات هتل آپارتمان طوری تنظیم شده است که خدمات پایه یک هتل را به منظور اقامت در مکانی شبیه خانه در اختیار مسافران قرار بدهد. اگر قرار باشد هتلی شبیه خانه باشد، چه چیزی کم دارد؟ در اولین قدم آشپزخانه. پس هتل آپارتمان یکی از مهم‌ترین مواردی که در خود دارد آشپزخانه با قابلیت پخت و پز است. مثلاً هتل آپارتمان‌های مشهد را می‌توان ترکیبی از یک آپارتمان ساده و یک هتل دانست که برای اقامت‌های طولانی‌مدت بسیار مناسب‌اند. در صورتی که قصد اقامت طولانی‌مدت در یک شهر را دارید اما زمان و تمایلی به اجاره آپارتمان در مقصد را ندارید رزرو هتل آپارتمان برای شما بهترین گزینه است. هتل آپارتمان اما هتلی با ویژگی‌های متفاوت است. امکانات هتل آپارتمان طوری تنظیم شده است که خدمات پایه یک هتل را به منظور اقامت در مکانی شبیه خانه در اختیار مسافران قرار بدهد. اگر قرار باشد هتلی شبیه خانه باشد، چه چیزی کم دارد؟ در اولین قدم آشپزخانه. پس هتل آپارتمان یکی از مهم‌ترین مواردی که در خود دارد آشپزخانه با قابلیت پخت و پز است. مثلاً هتل آپارتمان‌های مشهد را می‌توان ترکیبی از یک آپارتمان ساده و یک هتل دانست که برای اقامت‌های طولانی‌مدت بسیار مناسب‌اند. در صورتی که قصد اقامت طولانی‌مدت در یک شهر را دارید اما زمان و تمایلی به اجاره آپارتمان در مقصد را ندارید رزرو هتل آپارتمان برای شما بهترین گزینه است.

هتل و هتل آپارتمان چه تفاوتی دارند؟

مدت اقامت اقامت در هتل برای سفرهای کوتاه‌مدت چندروزه بوده اما اقامت در هتل آپارتمان برای سفرهای طولانی‌مدت است. چراکه هتل آپارتمان ترکیبی از امکانات هتل با ظواهر یک آپارتمان است. امکانات هتل‌ها به صورت کلی شامل تخت، سرویس بهداشتی، تلویزیون، میز و صندلی هستند. اما مثلاً یک هتل آپارتمان در تهران تمام این امکانات را دارد به علاوه آشپزخانه با قابلیت پخت و پز که مهمانان بتوانند برای مدت طولانی‌تر در آن اقامت داشته باشند. هزینه هزینه رزرو هتل ممکن است گاهی بسیار بالا باشد، آنقدر بالا که اگر یک واحد اقامتی غیرهتلی در آن شهر برای مدت موردنیاز اجاره شود هزینه آن کمتر خواهد بود. اما رزرو هتل آپارتمان با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌کند برای اقامت‌های طولانی بسیار به‌صرفه‌تر است. البته شما با مراجعه به سایت سفرانه و اعمال فیلتر «هتل آپارتمان» می‌توانید هتل آپارتمان مورد نظر خود را با بیشترین تخفیف رزرو نمایید. تعداد نفرات در اتاق اگر به صورت گروهی و در تعداد بالا سفر می‌کنید و ترجیح می‌دهید همگی در یک اتاق اقامت داشته باشید باید هتل آپارتمان را رزرو نمایید. در هتل‌ها معمولاً تعداد نفرات قابل پذیرش در اتاق‌ها نهایتاً چهار یا پنج نفر باشد، اما در هتل آپارتمان‌ها تعداد نفرات مقیم در اتاق ممکن است تا 10 نفر نیز برسد!

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط