ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

نقش تجهیزات هوشمند در هتل ها

  • نظر (0)
  • بازدید (298)

امروزه هتلداران برای جلب رضایت بیشتر مشتریان و بالا رفتن شان هتل خود، ملزم به استفاده از تجهیزات هتلی هوشمند میباشند. دیگر نمیشود مسافری را پیدا کرد که علاقه مندبه حضور در هتلی باشد که تجهیزات مورد استفاده در آن قدیمی است.

نقش تجهیزات هوشمند در هتل ها

هوشمند سازی هتل و اهمیت آن

علاوه بر بهبود مصرف انرژی که یکی از ضروریات بشر برای ادامه حیات و بقا در نسل های بعدی است؛ آسودگی و آرامش خاطر نیز فاکتور دیگری است که لازم است در طراحی تجهیزات مورد نیاز بشر بدان توجه شود. پس به کارگیری خلاقیت و دانش در ساخت تجهیزاتی مانند تجهیزات هتلی علاوه بر فراهم آوردن راحتی و آسایش سبب کاهش هزینه ها و بهبود وضعیت انرژی مصرفی می گردد. طراحی مورد پسند و کیفیت بالای امکانات رفاهی در پذیرش این تجهیزات توسط افراد از قشرهای مختلف و نسل های متفاوت نقش اساسی ایفا می کند که در امر هوشمند سازی هتل ها نیز توجه ویژه ای به آن شده است. به این ترتیب انواع قفل دیجیتال هتلی، اتوماسیون هتلی و سیستم مانیتورینگ هتل و … نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تولید کنندگان تلاش خود را برای ارائه محصولاتی لوکس، با ظاهری مناسب، کیفیت بالا و رعایت بسیاری فاکتور دیگر به کار بسته اند.

امکانات و قابلیت های هوشمند سازی هتل

در یک هتل هوشمند چه امکاناتی ارائه می شود: با هوشمند سازی هتل، سیستم روشنایی و نور در لابی ها، راهرو ها و سرویس های بهداشتی متناسب با روشنایی طبیعی محیط قابل تنظیم است که سبب کاهش میزان مصرف انرژی می‌گردد. تمامی رفت و آمدهای پرسنل، خدمه و مهمانان هتل به صورت هوشمند کنترل و ثبت می شود. در سیستم هوشمند هتل، با توجه به میزان نور محیط در ساعات مختلف شبانه روز پردها باز و بسته می شوند. عدم حضور مهمان در اتاق هتل تشخیص داده می شود و سیستم روشنایی به صورت خودکار خاموش می گردد. برای کنترل و تنظیم تجهیزات درون هر اتاق هتل از یک ریموت استفاده می شود. پخش موسیقی در هتل طبق سناریوی مشخص و در زمان معین انجام می شود. تنظیم دمای هر اتاق از طریق پنل هوشمند قابل انجام است. میزان روشنایی مکان های مختلف هتل در ساعات شبانه روز قابل تنظیم است. با هوشمندسازی هتل، مانیتورینگ کامل بخش های مختلف به راحتی انحام می شود. و بسیاری امکانات دیگر که اقامت مهمانان در هتل را به تجربه ای بیادماندنی تبدیل می کند و راحتی و آسایش را برای آن ها به دنبال خواهد داشت. از طرفی هوشمند سازی هتل از نکات مثبتی برای مدیریت هتل نیز برخوردار است که در سال های اخیر بسیاری هتل ها به آن روی آورده و خدماتی ارزنده و درخور ارائه داده اند. هزینه های مربوط به هوشمند سازی هتل طی دوره کوتاه ۳ تا ۵ سال جبران می شود. در سیستم مدیریتی هتل سهولت ایجاد شده و کنترل آن راحت تر می گردد. با وجود امکان تنطیم میزان روشنایی هتل در ساعات مختلف شبانه روز و حضور افراد در محیط به میزان قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی شده و هزینه های آن کاهش می یابد. امکان مدیریت و کنترل کامل تردد مهمانان و پرسنل و خدمه در هتل هوشمند فراهم است. با هوشمند سازی علاوه بر بهبود در مصرف انرژی ، مصرف تجهیزاتی مانند کابل برق نیز در سیم کشی هتل ها کاهش می یابد.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط