ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

نحوه چینش ترولی خانه داری در هتل

  • نظر (0)
  • بازدید (428)

ترولی ها که از مهمترین تجهیزات هتلی محسوب میشوند و وظیفه حمل مواد و لوازم مورد نظر برای کارکنان را به عهده دارند طرز چینش مخصوص به خود را دارند.

نحوه چینش ترولی خانه داری در هتل

نحوه چینش ترولی خانه داری در هتل ها امر مهمی است که بیش تر از کنار آن به سادگی گذشته میشود . ترولی خانه داری که به گاری (Cart) خانه داری نیز معروف است . وظیفه حمل تمامی مواد و لوازم مورد نیز برای تمیز کاری اتاق ها را بر عهده دارد . لوازم تمیزکاری و آرایش اتاق در این گالری میباید به نحوی چیده شده باشد که اولا در هنگام کار خانه دار نیازی نباشد که دوباره به اتاق خانه داری طبقه جهت برداشتن لوازم برگردد و در وحله دوم هر چیزی در جای خود قرار داشته باشد تا خانه دار زمانی جهت یافتن ملزومات مورد نیاز خود صرف ننماید. در این مقاله قصد دارم استاندارد چیدمان و همچنین استاندارد کاری این وسیله مهم خانه داری را تشریح کنم .

گاری خانه داری میتواند تمامی موارد مورد نیاز یک خانه دار جهت انجام بهینه وظایف شغلیش را شامل شود . ساماندهی مناسب لوازمی که در این گاری قرار میگیرد کلید بهره وری در انجام این کار است . تعداد لوازمی که در گاری خانه داری قرار میگیرد بر اساس استاندارد های اعلام شده هتل مشخص میشود اما نکته مهم ان است که از نظر تعداد ملزومات لوازم قرار گرفته در گاری خانه داری میباید جواب گوی یک نیم روز کاری باشد . ملحفه تمیز ، روبالشی ف پد تشک حوله ها و کت های حوله ای حمام لوازم آرایشی و بهداشتی حمام لیوان های تمیز برای آب آشامیدنی صابون و شامپو های حمام جا سیگاری و کبریت تمیز لوازم نظافت شامل دستمال های تمیز ، چوب گردگیری و..... از جمله مواردی است که میتواند درون گاری خانه داری قرار گیرد . برای شروع کار 1- خانه دار ابتدا میباید گاری خود را کامل تمیز نماید و دقت کند که از روز قبل چیزی در گاری نمانده باشد. 2- فهرست ملزومات لازم جهت پر نمودن گاری خانه داری که توسط هتل صادر شده است بررسی میشود تا موردی از قلم نیفتند

هر گاری خانه داری میتواند شامل بخش های مختلفی باشد

3- پر نمودن گاری خانه داری را از پایین به سمت بالا شروع میکنیم نکته : استاندارد ذکر شده در ادامه در هتل های ماریوت اجرا میشود شما میتوانید بنا به صلاحدید خود ان را تغییر دهید اما استانداردی که در بیشتر هتل ها به اجرا در میاید مطابق مراحل زیر است 4- در پایین ترین طبقه گاری ملحفه تشک و روبالشی ها در پایین ترین طبقه قرار میگیرند 5- در طبقه میانی حوله های حمام ، صورت ، پا و همچنین کت حوله ای ها قرار میگیرد 6- در طقبه بالایی گاری خانه داری ملزومات حمام شامل (صابون ، شامپو ، لوسیون بدن و ... ) و همچنین ملزومات مربوط به شستشو اتاق قرار میگیرد نکته مهم : استاندارد چیدمان گاری خانه داری بر اساس سهولت دسترسی خانه دارد به لازم و همچنین ایجاد آسیب های بدنی کمتر تدارک دیده میشود به همین دلیل اقلامی که از نظر تعداد میتواند کمتر باشد در سطوح پایین تر گاری قرار میگیرد تا خانه دار کمتر خم شود گرچه مطابق استاندارد های ایمنی خانه داری در زمانی که خانه دار قصد دارد تا از طبقه پایین گاری چیزی را بردارد میباید از خم شدن خود داری نموده و بجای ان بر روی دو پای خود بنشیند . 7- امروزه بیشتر گاری های خانه داری دارای سبد دستی نظافت (hand caddy) میباشند که در این سبد تمامی اقلام مورد نیاز جهت نظافت قرار میگیرد .

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط