ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

معرفی رشته مدیریت هتلداری

  • نظر (0)
  • بازدید (214)

هتل و هتلداری یکی از مشاغل مورد علاقه خیلی از افراد است. خاطره ای که هرکدام از ما از اقامت در یک هتل در طول یک مسافرت داریم ، اغلب شیرین و فراموش نشدنی است. در ایران مؤسسات مختلفی اقدام به ارائه آموزش هایی در زمینه هتلداری نموده اند، اما به صورت آکادمیک کمتر دانشگاهی دانش مربوط به این شغل را ارائه داده است.

معرفی رشته مدیریت هتلداری

دانشجویان مدیریت هتلداری با مشخصات انواع مؤسسات پذیرایی، اصول و معیارهای انتخاب، شناخت و خرید وسایل و تجهیزات لازم برای مؤسسات پذیرایی، تقسیم کار دراین گونه مؤسسه ها، رزرواسیون، منوشناسی و منونویسی، شناخت مواد غذایی و انرژی غذایی آنها، چگونگی نگهداری مواد غذایی، تهیه انواع غذاها، پیش غذاها وشیرینیها، بهداشت مواد غذایی، بهداشت کار و ایمنی در محیط آشپزخانه مؤسسات پذیرایی و در کل هرآنچه برای اداره ومدیریت صحیح و مناسب یک هتل، متل، رستوان و موارد مشابه ضروری است، آشنا میشوند.


نظام آموزشی

نظام آموزشی رشته ی هتلداری به شرح زیر است:
دوره‌های کارشناسی هتلداری ۴ سال خواهد بود. نظام آموزشی این دوره‌ها واحدی است و کلیه دروس نظری و عملی آن در ۸ سال نیمسال تحصیلی ارائه می‌شود۱. مدت هر نیمسال تحصیلی ۱۷ هفته و حداقل زمان لازم برای هر واحد نظری یک ساعت در هفته و برای دروس عملی حداقل ۲ ساعت تعیین می‌گردد. درس کارآموزی در ایام تعطیل تابستانی بعد از سال سوم طبق برنامه‌ای که توسط مرکز آموزش عالی تدوین خواهد شد انجام می‌پذیرد. اعطاء دانشنامه به فارغ التحصیلان این رشته‌ها منوط به ارائه گواهی پایان دوره کارورزی خواهد بود.

توانایی‌های لازم

با توجه به نوع کار فارغ‎التحصیلان این رشته، دانشجویان باید علاوه بر زبان انگلیسی به زبان دوم ( یکی از زبان‎‎های فرانسه، آلمانی یا عربی) تسلط داشته باشند. البته در دانشگاه دروسی دراین زمینه ارائه می‎شود. همچنین دانشجویان این رشته باید از روابط اجتماعی خوبی برخوردار بوده و قدرت تجزیه و تحلیل و خلاقیت بالایی داشته باشند.

دروس رشته ی مدیریت هتلداری

فارغ التحصلان این رشته قادر خواهند بود در واحد های پذیرایی و اقامتی و سایر مشاغل مرتبط، فعالیت نمایند. از جمله:
- متصدی امور پذیرش و اطلاعات
- متصدی امور طبقات و منسوجات
- متصدی اماکن عمومی
- متصدی لاندری
- متصدی خانه داری
- متصدی امور پذیرایی در هتل
- متصدی آماده سازی غذا و شیرینی
- متصدی امور تشریفات و میهمانی
- کنترل کننده هزینه های غذا و نوشابه

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط