ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مدیریت بخش لاندری هتل و صرفه جویی در هزینه ها

  • نظر (0)
  • بازدید (330)

فعالیت مداوم عملیات شست و شو از سوی هتل ها بسیار پرهزینه و زمان بر است ، اما در بسیاری موارد نیز تجهیزات هتلی مورد نیاز برای انجام این کار متناسب با تعداد اتاق ها نیست .

مدیریت بخش لاندری هتل و صرفه جویی در هزینه ها

طبق گفته مارسلا آرسینیگاس (Marcela Arciniegas) معاون ارشد موسسه مشاوره خدمات شست و شو ، بسیاری هتل ها (با اندازه متوسط ۲۰۰ تا ۴۵۰ اتاق) فاقد تجهیزات لازم جهت مدیریت بخش رخت شوی خانه هستند و در نهایت چرخه شست و شوی آن ها طولانی تر و پر هزینه تر می شود .


مدیریت بخش لاندری هتل و تاثیر آن بر کاهش هزینه ها

در طول یک دهه گذشته ، میزان استفاده از پارچه ها (ملحفه ها) در اکثر هتل ها به طور چشمگیری افزایش یافته ، اما ظرفیت ماشین های شست و شو هم چنان ثابت باقی مانده است . آرسینیگاس می گوید حجم پارچه های ۲۰ سال گذشته را می شد با سه ماشین رخت شویی شست ، اما امروزه هتل ها پارچه های بی شماری دارند که باید هر روز شسته شوند .

آرسینیگاس هم چنین در مورد خطرات به روزرسانی های نامناسب نیز هشدار داده است و با ذکر مثال از هتل هایی صحبت می کند که اقدام به سرمایه گذاری جهت خرید ماشین رخت شویی کرده اند ، اما از خرید یک خشک کن جدید سرباز می زنند . یک ماشین رخت شویی قوی که می تواند ملحفه بیشتری را در یک بار استفاده بشوید ، مشکلاتی برای یک خشک کن ضعیف به وجود می آورد و موجب می شود خشک کن نه تنها به خود بلکه به ملحفه ها نیز آسیب برساند .


اهمیت آموزش کارکنان هتل

یک حرارت متوسط برای دورهای زمانی طولانی نیز بزرگ ترین دشمن پارچه به حساب می آید . حتی زمانی که یک هتل دارای تجهیزات مناسب باشد ، آموزش افراد موضوعی حیاتی است ، زیرا کارگران بخش رخت شوی خانه معمولا دارای ضریب جابه جایی و تغییر بسیار بالایی هستند .

فولر می گوید دستورالعمل های شست و شو برای ملحفه ها اغلب به طور صحیح رعایت نمی شود ، حتی اگر دستورالعمل ها به صورت تفصیلی به کارمندان ارائه شود . وی می افزاید کارمندان بخش رخت شوی خانه ممکن است زمان اتوکشی و خشک کردن را تغییر دهند ؛ از این رو نیاز اموزش مجدد آن ها احساس می شود .


تاثیر فرآیند شست و شو در بخش لاندری هتل

جوزف ریچی (Joseph Ricci) ، مدیر عامل و رییس سازمان TRSA می گوید ، فرآیند شست و شو معمولا به چهار مرحله تقسیم می شود : آب ، مواد شوینده شیمیایی ، شست و شو و زمان .

اگر در یکی از این فاکتورها تاخیر ایجاد شود ، نظیر استفاده بیشتر از مواد شوینده و یا ماشین آلات پیچیده ، هر کدام از سه فاکتور دیگر تحت تاثیر قرار می گیرند .

یک ماده شوینده جدید می تواند به طور بالقوه نیاز به آب گرم برای شست و شو را کاهش دهد ، به این معنی که انرژی کم تری به ازای هر بار شست و شو مصرف می شود . اما در هنگام استفاده از یک تکنولوژی جدید و در صورتی که کارمندان حین تغییر فرآیند شست و شو ناموفق باشند ، تمامی این صرفه جویی ها بی نتیجه خواهد ماند .


بخش لاندری هتل چه تاثیری بر کاهش هزینه های هتل دارد ؟

طبق گفته ریچی ، بسیاری از هتل ها نسبت به این که آیا در هزینه کلی ناشی از مجموع قبوض آب و برق و غیر آن ها صرفه جویی رخ می دهد یا خیر ، بی اطلاع هستند .

تمامی این مدیران هیچ اطلاعی نسبت به هزینه های جداگانه قبوض ندارند . آن ها باید مصرف واقعی آب و انرژی قبل از اعمال راهکارهای صرفه جویانه را متوجه شوند .

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط