ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

رستوران گردان چیست و چقدر پولساز است؟

  • نظر (0)
  • بازدید (1803)

رستوران گردان سازه ای است دایره ای شکل که بر بالای برج ، ساختمان یا بلندیهای طبیعی نصب می شود. رستوران گردان در واقع یک کف گردان است. بنابراین در یک رستوران گردان دیوارها، پنجره ها و سقف ثابتند.

رستوران گردان چیست و چقدر پولساز است؟

رستوران گردان سازه ای است دایره ای شکل که بر بالای برج ، ساختمان یا بلندیهای طبیعی نصب می شود. رستوران گردان در واقع یک کف گردان است. بنابراین در یک رستوران گردان دیوارها، پنجره ها و سقف ثابتند. کف گردان رستوران یا به صورت دایره ای کامل است یا به صورت حلقه ای. در رستوران های با قطر کم ( کمتر از ۱۲ متر ) می توان از کف های دایره ای شکل کامل استفاده کرد و در رستوران های با قطر بالاتر، معمولا کف رستوران گردان به شکل حلقه ای ساخته می شود. تصویر زیر نمای کف رستوران گردانی به شکل حلقوی است. همانطور که ملاحظه می کنید، برای راه اندازی یک رستوران گردان سه پارامتر در نظر گرفته می شود: ۱- قطر خارجی ۲- قطر داخلی ۳- پهنای گردان در مورد برآورد هزینه راه اندازی رستوران، هر سه پارامتر در نظر گرفته می شوند.

برای بررسی میزان بازدهی رستوران گردان، ابتدا بازدهی یک رستوران معمولی را بررسی می کنیم. فرض کنید برای برگزاری یک میهمانی نیاز به تالار یا رستوران دارید. سعی خواهید کرد میهمانان، خاطره خوشی از میزبانی شما به یاد داشته باشند. اگر در شهر شما گزینه های زیر موجود باشند، کدام یک را انتخاب خواهید کرد؟ ۱- رستوران معمولی بدون چشم انداز ۲- تالار یا رستوران ثابت کنار مناظر طبیعی ۳- یک رستوران گردان کنار مناظر طبیعی شاید به هزینه ها فکر خواهید کرد !؟ در یک رستوران معمولی، به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان هزینه کنم یا در یک رستوران گردان به ازای هر نفر ۵۰ هزار تومان هزینه کنم!؟ پاسخ این سوال به سلیقه و قدرت انتخاب شما برمی گردد که موضوع بحث ما نیست.

نکته اینجاست که در یک رستوران عادی هر پرس غذا به عنوان مثال ۶ هزار تومان است بدیهی است که تمام این مبلغ برای رستوران دار سود به حساب نمی آید اما حتما آنقدر سود در بر دارد که: - حقوق پرسنل - مالیات - هزینه های رستوران را برای او تامین کند و مبلغ قابل قبولی هم باقی بماند. حال اگر همین رستوران دار ، رستوران گردانی را در یک منطقه خوش چشم انداز راه اندازی کند سود او چگونه خواهد شد؟ او با همان هزینه های قبل روبروست اما اینبار بجای ۶ هزار تومان، ۵۰ هزار تومان دریافت می کند که حداقل ۴۴ هزار تومان سود رستوران گردان است.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط