ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

راهنمای انتخاب فر مناسب برای آشپزخانه

  • نظر (0)
  • بازدید (426)

امروزه در بسیاری از خانه‌ها برای تهیه و پخت ماهی، گوشت، پیتزا از فر استفاده میگردد بدون شک داشتن اطلاعات کافی پیش از خرید هر وسیله ای ، راهگشا و تسهیل کننده در امر انتخاب خواهد بود.

راهنمای انتخاب فر مناسب برای آشپزخانه

انواع فر از نظر نوع و محل نصب در آشپزخانه به دو دسته توکار و معمولی تقسیم میگردد در شیوه توکار نصب از داخل کابینت صورت میگیرد و در روش معمولی یا به اصطلاح مبله بصورت پرتابل یا قابل جابجایی میباشد.
فرها از نظر نحوه پخت و پز غذا به فر گازی و فر برقی و فر کانوکشن دسته بندی میشوند که به ترتیب از گاز شهری ، المنت‌های برقی و امواج مایکروویو استفاده میکنند.


موتور جوجه گردان فر

این موتور داخل محفظه فر اجاق‌ها تعبیه شده و می‌توان با استفاده از آن حتی مرغ کامل را هم به راحتی طبخ و بریان کرد.


سیستم خود تمیز کننده حرارتی

این سیستم با بالا بردن زیاد دمای داخلی فر، چربی‌ها و آلودگی‌ها را به لایه نازکی از خاکستر تبدیل می‌کند که سپس پاک کردن آن‌ها با یک دستمال مرطوب بسیار آسان می‌شود. امروزه این سیستم‌ها با عناوین مختلفی مانند خود تمیز کن پیرولیتیک یا کاتالیزوری در بازار وجود دارند که اساس کار همه آن‌ها همان از بین بردن رسوبات مواد غذایی با استفاده از حرارت بسیار بالا است.

در سیستم‌های خود تمیزکن کاتالیزوری، رشته‌های کاتالیزوری آلودگی‌ها و چربی‌ها را به خود جذب می‌کنند. سپس این آلودگی‌ها با حرارت بسیار بالای ایجاد شده، از این رشته‌ها جدا می‌شود و شما قادر خواهید بود تا آنها را بطور کامل از اجاق خود جدا نمائید.


سبدهای قابل جا به جایی

این ویژگی برای خانه هایی که متراژ کمتری دارند بسیار مناسب است. در داخل فر بعضی از گازها قسمتی وجود دارد که برای استفاده بهینه از فضا می‌توان ظروف ادویه، روغن‌ها و … را داخل آن‌ها قرار داده و نگهداری کرد تا در مواقعی که برای طبخ غذا به آنها نیاز داریم، مورد استفاده قرار دهیم.


مزیت فر گازی به فر برقی

به دلیل اینکه در کشور ما هزینه‌های مصرف گاز از انرژی برق خیلی ارزانتر است طبیعتا فر گازی هزینه پخت کمتری برای خانوار‌ها ایجاد می‌کند چراکه ( برای مثال ) برای پخت یک مرغ با برق شما حداقل ۱۰ کیلووات بر ساعت برق مصرف می‌کنید که هزینه زیادی برای پخت غذا به حساب می‌آید. ولی اگر همین پخت را با گاز انجام بدهید هزینه‌های به مراتب کمتری را متحمل خواهید شد.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط