ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

راه هایی برای افزایش فروش رستوران و فست فود

  • نظر (0)
  • بازدید (760)

با شروع فصل بهار و آغاز سال نو فرصت مناسبی برای خانواده ها مهیا میشود که به شهرهای دیگر سفر کنند . شهرهایی که جاذبه های گردشگری بیشتری دارند در تعطیلات نوروز جمعیتشان افزایش پیدا میکنند و این فرصت مناسبی را برای رستوران ها و فست فودها آماده میکند تا به جذب بیشتر سهم خود از بازار گردشگران اقدام کنند.

راه هایی  برای افزایش فروش رستوران و فست فود

اگر در صنعت خدمات غذایی کار می‌کنید، می‌دانید که رقابت می‌تواند کُشنده باشد. با وجود تعداد زیادی رقیب و گرایش‌هایی که به‌سرعت تغییر می‌کنند، نگه داشتن کسب‌وکارتان در صف اول ذهن مشتریان، دشوار است. یکی از عوامل مهمی که برای افزایش فروش رستوران باید در نظر بگیرید، تعادل بین جذب مشتری جدید و حفظ مشتری کنونی است. پس سؤال این است: با مشتریانی که یک‌بار وارد مغازه‌تان شده‌اند چه می‌کنید؟ چطور می‌توانید آنها را ترغیب کنید بیشتر هزینه‌ کنند، بدون اینکه احساس کنند تحت فشار هستند؟ در ادامه تکنیک‌هایی به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان وفادار و به‌طورکلی افزایش فروش رستوران خود از آنها استفاده کنید.

چه صاحب یک کسب‌وکار نوپا باشید و چه سال‌ها سابقه‌ی فعالیت داشته باشید، برای رسیدن به موفقیت باید از روش‌های زیر استفاده کنید: جذب مشتریان جدید؛ ترغیب مشتریان به استفاده‌‌ی مجدد از محصولات یا خدمات‌تان؛ فراهم کردن اوقاتی خوش برای مشتریان، هنگامی که در رستوران‌تان حضور دارند. صحبت کردن درباره‌ی این موارد، بسیار آسان‌تر از انجام‌شان است، اما با رویکردی صحیح، عملی کردن آنها امکان‌پذیر است. راحت‌ترین راهِ رسیدن به هدف، مشخص کردن مسیر و تقسیم هر گام به بخش‌های عملی است. پس برای افزایش فروش رستوران خود، از شش برنامه‌ی زیر استفاده کنید.

برنامه‌ی اول: افزایش فروش رستوران با جذب مشتری جدید

شاید از اهمیتِ نحوه برخورد در اولین ملاقات آگاه باشید. یک مشتری ثابت احتمالا راحت‌تر از یک مشتری جدید از خطاها چشم‌پوشی می‌کند. اگر تلاش کنید تا مشتریان‌تان در برخورد اول یک تجربه‌ی عالی کسب کنند، آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل خواهید کرد. گام‌های زیر را دنبال کنید تا ارتباط‌تان را با مشتریان خود حفظ و رابطه‌ای صمیمی با آنها برقرار کنید.

۱. از تکنیک های بازاریابی استفاده کنید

روش‌های سنتیِ زیادی برای بازاریابی وجود دارند که می‌توانید به آنها روی بیاورید، اما تبلیغات می‌تواند هزینه‌ی زیادی روی دست‌تان بگذارد. در عین حال، بازاریابی در شبکه های اجتماعی کم‌هزینه است و فقط به صرف زمان نیاز دارد. اگر می‌خواهید برای تبلیغات مقداری پول کنار بگذارید، بهتر است به‌جای تبلیغ در روزنامه‌ها، پول‌تان را در شبکه‌های اجتماعی خرج کنید. حتی می‌توانید مشتریان‌تان را تشویق کنید که انتقادات یا پیشنهادهایشان را درمورد تجربه‌‌هایی که در رستوران‌تان داشته‌اند، برای‌تان بنویسند.

۲. برنامه‌ای برای مشتری‌های جدید تدارک ببینید

این کار معمولا شامل ارائه‌ی کوپن‌های تخفیف است تا مشتریان تشویق شوند باز هم به رستوران شما برگردند. یا می‌توانید به مشتریان جدیدتان همراه با غذایشان، یک پیش‌غذا، دسر یا نوشیدنی رایگان بدهید. این کارِ فوق‌العاده، نشان می‌دهد که چقدر به مشتریان‌تان اهمیت می‌دهید و همچنین با استفاده از این روش می‌توانید کسب‌وکارتان را از رقبا جلو بیندازید.

برنامه‌ی دوم: افزایش وفاداری مشتری

اگر تابه‌حال مشتری ثابت یک کافه یا رستوران بوده‌اید، می‌دانید چقدر احساس خوبی است که پیشخدمت‌ها شما را بشناسند و احوال خانواده‌تان را بپرسند. رفتن به رستوران، فقط به غذا خوردن خلاصه نمی‌شود، این کار یک تجربه‌ی اجتماعی هم هست. برای افزایش وفاداری مشتری و نیز افزایش فروش رستوران خود، باید خدمات خوبی ارائه بدهید، با مشتری ارتباط دوستانه‌ای برقرار کنید و حتی خدمات ویژه‌ای برای مشتریان ثابت‌تان در نظر بگیرید. فکر می‌کنید هزینه‌ی جذب مشتریان جدید بیشتر است یا هزینه‌ی حفظ مشتریان وفادار؟ اگرچه جذب دائمی مشتریان جدید مهم است، اما ثابت شده است که حفظ رضایت مشتری وفادار نسبت به جذب مشتری جدید هزینه‌ی کمتری دارد. چند عامل در این موضوع تأثیرگذارند اما مهم‌ترین‌شان تبلیغات است. مثلا، یک بیلبورد هزینه‌‌ی بسیار بالایی دارد. درست است که بیلبورد برند شما را به صدها یا هزاران فرد جدید نشان می‌دهد، اما فقط تعداد کمی از آنها ممکن است به کسب‌وکارتان سر بزنند. در بسیاری از موارد، مشتریان وفادار به‌صورت رایگان برای‌تان تبلیغ خواهند کرد. بازاریابی دهان به دهان یکی از بهترین راه‌هایی است که به هر کسب‌وکاری کمک می‌کند بر سر زبان‌ها بیفتد. مردم معمولا به تبلیغات پولی اعتماد نمی‌کنند، اما به پیشنهاد دوست‌شان درمورد خوب بودنِ یک رستوران اعتماد دارند. مشتریان وفادارِ شما برای موفقیت کسب‌وکارتان بی‌نهایت ارزشمند هستند و متناسب با همین اهمیت باید با آنها رفتار کنید. برای حفظ مشتریان، می‌توانید از سه روش زیر استفاده کنید:

۱. برنامه‌ وفاداری مشتریان را توسعه بدهید

یکی از رایج‌ترین‌ کارهایی که در این زمینه می‌توانید انجام بدهید، این است که یک کارت عضویت برای مشتریان‌تان تهیه کنید و دفعاتی را که مشتری به رستوران‌تان می‌آید، ثبت کنید. زمانی که تعداد مراجعه‌های مشتری به حد مشخصی رسید، به انتخاب خودتان او را از یک غذای رایگان بهره‌مند کنید. ارائه‌ی نوشیدنی‌ها و دسرهای رایگان هم انتخاب‌های خوبی هستند، چون از غذاهای اصلی ارزان‌ترند و در عین حال مشتریان احساس می‌کنند مورد احترام قرار گرفته‌اند. می‌توانید کارتی طراحی کنید که سفارش‌ها را ثبت کند یا کارتی تهیه کنید و به‌ازای هربار حضور مشتری، یک سوراخ بر رویش پانچ کنید.

۲. در امور خیریه مشارکت کنید

میزبانی از یک مراسم خیریه، راه فوق‌العاده‌ای برای حضور در اجتماع است. برای مثال،‌ یک روز را انتخاب کنید و ۱۰ درصد از درآمد آن روزتان را به یک مؤسسه‌ی خیریه ببخشید. می‌توانید از قبل برای این مراسم تبلیغ کنید تا افرادی که دوست دارند در این کار خیر شریک شوند، در رستوران‌تان غذا بخورند. میزبانی از کلاس‌های آشپزی، تست کردن غذا یا هر چیزی که باعث افزایش آگاهی مشتری از محصول‌تان می‌شود، راهی عالی برای حضور در میان مردم است.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط