ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دکوراسیون و چیدمان با لابی

  • نظر (0)
  • بازدید (282)

از آنجایی که وقتی وارد یک هتل می شویم اولین فضایی که مشاهده می کنیم لابی می باشد، طرز چینش تجهیزات هتلی مربوط به آن قسمت اهمیت بسیار زیادی دارد.

دکوراسیون و چیدمان با لابی

دکوراسیون و چیدمان لابی

امروزه در در فضاهای عمومی مجتمع ها، آپارتمان و برج های مسکونی بدلیل وسعت و همچنین تعداد ساکنان فضایی بعنوان لابی در نظر گرفته میشود انتخاب فضا و در مقابل طراحی داخلی لابی بر اساس معماری از نکات کلیدی در حفظ و یکپارچگی فضا می باشد. برای طراحی و دکوراسیون چیدمان لابی طرح های زیادی وجود دارد با توجه به نیازهای آن فضا باید چیدمان و دکوراسیون صورت گیرد ما در این مقاله شما را برای چیدمان و دکوراسیون لابی راهنمایی خواهیم کرد. از آنجا که خصوصیات فضاهای عمومی ساختمان تا حدودی، نمادی از موقعیت و خصوصیات افراد ساکن است در میان قوانین بندهایی نیز به شرایط ظاهری فضا و دکوراسیون محیط‌های عمومی و مشترک و در واقع فضاسازی آن‌ها اختصاص می‌یابد. هنگامی که وارد یک ساختمان میشویم اولین چیزی که میبینیم لابی که نقطه مشترک بیشتر مجتمع و برج ها میباشد به چشممان می آید امروزه برای ساختمان و مجتمع های بزرگ فضایی را بعنوان لابی در نظر گرفته میشود. این مکان معمولا در طبقه همکف ساختمان واقع شده و فضایی است که هنگام ورود به آپارتمان از آنجا عبور میکنند.

لابی به دو قسمت نگهبانی و نشیمن تقسیم میشود:

نگهبانی:

از آنجایی که تعداد ساکنین و رفت آمد زیاد میباشد برای حفظ امنیت باید نگهبانی استخدام شود که همیشه در لابی مستقر بوده و عبور و مرور افراد را کنترل کند. در قسمت نگهبانی برای چیدمان و دکوراسیون مبلمان اداری از یک پیشخوان یا میز و صندلی و همچنین سیستم کنترل دوربین ها و مخابراتی برای برقراری ارتباط با تک تک ساکنین استفاده و مورد نیاز میباشد.

نشیمن:

فضایی از لابی را برای نشیمن از مبلمان اداری و قرار دادن میز، مبلمان و صندلی برای چیدمان و دکوراسیون استفاده میشود. در واقع اگر شخصی بعنوان مهمان وارد ساختمان شود برای انتظار میتواند از این قسمت استفاده کند. طبیعتا برای چنین فضایی لوازم دکوری مورد نیاز میباشد و همچنین بهره مندی مطلوب از فضا شرایط ساختاری اصولی و ظاهری مطلوب ضروری میباشد. میتوان از گیاهان زینتی، تابلوها، کتابخانه و … بعنوان دکور استفاده کرد و به محیط فضای دلنشینی میبخشد.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط