ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دغدغه ی راه اندازی فست فود

  • نظر (0)
  • بازدید (147)

مهم نیست دغدغه ای نسبت به اقتصاد مردم را داشته باشید و یا اینکه ایا از شما خرید خواهند کرد یا نه. بسیاری از مردم هنوز که هنوزه لذت غذا خورد در یک فست فود و یا رستوران با چیز دیگری عوض نخواهند کرد و حتی برای آنان نیز مقرون به صرفه می باشد.

دغدغه ی راه اندازی فست فود

بسیاری از مردم به دنبال راه‌ اندازی فست‌ فود هستند، زیرا این شغل جذاب و پردرآمد است و به دلیل مشغله روزانه، کمبود وقت و تناوب سلیقه و شیوه زندگی، مردم فست‌فودها را ترجیح می‌دهند، بنابراین تعداد فست‌فودها روز به روز بیشتر می‌شود. شاید راه اندازی فست فود در ابتدا مشابه راه اندازی رستوران و یا راه اندازی کافه باشد اما اگر تا انتهای مقاله همراه باشید تفاوت‌های آن‌ها را می‌یابید.

۱. تنظیم طرح کسب‌وکار

قبل از اینکه بودجه‌تان را تهیه کرده و شروع به راه‌اندازی فست فود جدید خود کنید، یک طرح تجاری تنظیم کنید که بتوانید در حین مراحل راه‌اندازی فست فود به آن رجوع کنید تا کسب و کار خود را در مراحل اولیه در مسیر خود نگه دارید. طرح کسب‌وکار شما می‌تواند به شما در پیش بینی درآمد و هزینه‌ها، پیش‌بینی فروش و استفاده از‌ استراتژی داده‌محور برای افزایش مشتریان کمک کند. طرح کسب و کار شما باید این موارد را دربرگیرد: پیش‌بینی هزینه‌ها، نقطه سربه سر و فروش مورد انتظار. میزان سرمایه‌ای را که در حال حاضر به آن دسترسی دارید و چقدر باید برای پوشش تمام هزینه‌ها جمع‌آوری کنید. هزینه‌های جاری را پیش‌بینی کنید و برای زمانی که می‌توانید انتظار سودآوری داشته باشید، جدول زمانی تعیین کنید.

انتخاب محل فست‌فود

موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین عواملی است که موفقیت یا شکست هر فست فودی را تعیین می‌کند. فست‌فود باید در یک منطقه پرجمعیت باشد. مغازه‌های طبقه همکف برای فست‌فودها بهتر است.

۳. کسب مجوزهای لازم برای افتتاح فست‌فود

برای اخذ مجوز افتتاح فست‌فود، بعد از انتخاب ملک، به اتحادیه اغذیه‌فروشی‌ها مراجعه می‌کنید. اتحادیه، دو نوع مجوز صادر می‌کند: مجوز ساندویچی و مجوز فست‌فود. زیر ۲۴ متر مربع، مجوز پیتزا فروشی یا فست‌فود صادر نمی‌شود. اخذ مجوز فست‌فود بعد از انتخاب ملک از اتحادیه اغذیه‌فروشی‌ها شروع می‌شود. اتحادیه به شما معرفی‌نامه به نهادهای مختلف می‌دهد و پس از اخذ معرفی‌نامه از آنها برای شما مجوز صادر می‌کند. شما به دریافت معرفی‌نامه از اداره بهداشت، اماکن و آتش‌نشانی نیاز دارید. دو مورد از قوانین اخذ مجوز راه اندازی فست‌فود: ملک معرفی شده به اتحادیه باید مجوز کاربری تجاری داشته و حداقل ۲۴ متر مربع باشد. شرکت در دوره بهداشت عمومی و داشتن کارت بهداشت، برای تمام پرسنل الزامی است.

۴. استخدام پرنسل فست‌فود

راز یک فست فود موفق اغلب یک تیم عالی پشت پیشخوان و در آشپزخانه است. سرآشپز احتمالاً مهم‌ترین فرد در تیم شما است، زیرا نه‌تنها وظیفه آشپزی و طراحی منو را برعهده دارد. بلکه همچنین بقیه کارکنان آشپزخانه را هدایت و راهنمایی می‌کند.

۵. خرید تجهیزات آشپزخانه و مواد اولیه مورد نیاز

تجهیزات آشپزخانه هزینه قابل توجهی برای فست فودها به حساب می‌آید. اما، همیشه لازم نیست که همه وسایل و لوازم را نو بخرید. بیشتر وسایل آشپزخانه مانند میزهای کار، یخچال‌ها، قفسه‌های فروشگاهی و کمدها را می‌توان دست دوم خرید؛ اما میکسر، ماهیتابه، چاقو، تخته برش و سایر ظروف باید نو خریداری شود.

۶. بازاریابی فست‌فود

استراتژی‌هایی برای جذب اولیه مشتریان و متقاعد کردن آنها برای بازگشت و خریدهای تکراری در نظر بگیرید. دلیل اصلی انتخاب کانال‌های تبلیغاتی مختلف و اینکه چگونه انتظار دارید بازاریابی بر فروش تاثیر بگذارد را مشخص کنید. همچنین باید مقداری پول برای طراحی منو و طراحی لوگو خرج کنید. چندین روش وجود دارد که می‌توانید برای بازاریابی فست‌فود جدید خود از آنها استفاده کنید: تبلیغات رسانه‌های اجتماعی کوپن مشتریان برنامه‌های وفاداری مشتری تبلیغات تلویزیونی افتتاحیه باشکوه مشارکت با وبلاگ‌نویسان یا خبرنگاران

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط