ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تکنیک‎های‎صرفه‎جویی‎انرژی‎درلاندری‎هتل

  • نظر (0)
  • بازدید (205)

فعالیت مداوم عملیات شست و شو در لاندری هتل ها بسیار پرهزینه و زمان بر است، اما در بسیاری از موارد نیز تجهیزات لاندری مورد نیاز آنها متناسب با تعداد اتاق ها نیست .

تکنیک‎های‎صرفه‎جویی‎انرژی‎درلاندری‎هتل

تکنیک های صرفه جویی انرژی در لاندری هتل

فعالیت مداوم عملیات شست و شو در لاندری هتل ها بسیار پرهزینه و زمان بر است، اما در بسیاری از موارد نیز تجهیزات لاندری مورد نیاز آنها متناسب با تعداد اتاق ها نیست طبق گفته مارسلا آرسینیگاس معاون ارشد موسسه مشاوره و خدمات شست وشو، بسیاری از هتل ها (با اندازه متوسط 200 تا 450 اتاق) فاقد تجهیزات لازم جهت مدیریت بخش لاندری هستند و در نهایت چرخه شست‎وشوی آنها طولانی ترو پرهزینه تر میشود.

در طول یک دهه گذشته، میزان استفاده از پارچه ها در اکثر هتل ها به طور چشمگیری افزایش یافته، اما ظرفیت ماشین های شست وشو هم چنان ثابت باقی مانده است. آرسینیگاس میگوید حجم پارچه های 20 سال گذشته را میشد با سه ماشین رخت شویی شست، اما امروزه هتل ها پارچه های بی شماری دارندکه باید هرروزه شسته شوند. همچنین در مورد خطرات به روز رسانی های نامناسب تجهیزات لاندری نیز هشدار داده است و با ذکر مثال از هتل هایی صحبت میکند که اقدام به سرماییه گذاری جهت خرید تجهیزات لاندری کرده اند، اما از خرید یک خشک کن جدید سر باز میزنند. یک ماشین رختشویی قوی که میتواند ملحفه بیشتری را در یک بار استفاده بشوید، مشکلاتی برای یک خشکن ضعیف به وجود میاورد و موجب میشود خشکن نه تنها به خود بلکه به ملحفه ها نیز آسیب برساند. اگر یک ماشین طراحی شده برای شستشوی 100 پوند ملحفه داشته باشید، نیازمند یک خشک کن با توان خشک کردن 150 پوند ملحفه خواهید بود. ملحفه ها زمانی که مرطوب هستند دارای وزن بیشتری میباشند. یک خشکن ضعیف تر زمان بیشتری را برای خشک کردن صرف میکند، موجب استهلاک ملحفه ها در طول فرایند خشک کردن میشود و در نهایت آنها را از بین میبرد. بنابراین میبایست تعیین ظرفیت دستگاه ها را یک مهندس کار بلد محاسبه کند. تیم فنی و مهندسی آکروپارس آماده خدمات دهی برای محاسبات مشخصات فنی دستگاه و فضای لاندری میباشند. گرگ فولر مدیر بخش داخلی شرکت تولید کننده پارچه میگوید بزرگ ترین دشمن پارچه حرارت است.

اتو کاری اشتباه یک ملحفه موجب تغییر رنگ آن خواهد شد. به علاوه اگر خشکن بسیار ضعیف باشد، حرارت کمتر موجب فشار و کشیدگی در الیاف پارچه میشود. یک حرارت متوسط برای دوره های طولانی نیز بزرگ ترین دشمن پارچه به حساب می آید. حتی زمانی که یک هتل دارای تجهیزات مناسب باشد، آموزش افراد موضوعی حیاتی است، زیرا کارگران بخش رخت‎شوی خانه معمولا دارای ضریب جا به جایی و تغییر بسیار بالایی هستند. فولر میگوید دستور العمل های شست و شوی برای ملحفه ها اغلب به طور صحیح رعایت نمیشود، حتی اگر دستورالعمل ها به تفضیلی به کارمندان ارائه شود. وی می افزاید کارمندان بخش رخت شوی خانه ممکن است زمان اتوکشی و خشک کردن را تغییر دهند، از این رو نیاز آموزش مجدد آنها احساس میشود. فرایند شستشو معمولا به چهار مرحله تقسیم میشوند: آب، موادشوینده شیمیایی، شستشو و زمان. اگر در یکی از این فاکتور های تاخیر ایجاد شود، نظیر استفاده بیشتر از مواد شوینده و یا ماشین آلات پیچیده، هر کدام از سه فاکتور دیگر تحت تاثیر قرار میگیرند. یک ماده شوینده جدید میتواند به طور بالقوه نیاز به آب گرم برای شست وشو را کاهش دهد، به این معنی که انرژی کمتری به ازاء هربار شست و شو مصرف میشود. اما در هنگام استفاده از یک تکنولوژی جدید و در صورتیکه کارمندان حین تغییر فرآیند شست وشو ناموفق باشند، تمامی این صرفه جویی ها بی نتیجه خواهد ماند. مواد شوینده جدید آکرو پارس دقیقا مطابق استاندارد هایی طراحی شده اند که ضمن رساندن کمترین آسیب به البسه نرمی انها را حفظ کنند و موجب مصرف کمتر آب شوند.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط