ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تفاوت کافه و کافی شاپ در چیست

  • نظر (0)
  • بازدید (446)

کافه و کافی شاپ هر دو هویت خود را از دورهم جمع شدن دو یا چند نفره و لذت بردن از مزه‌های مختلف و موسیقی به دست آورده‌اند.کافه و کافی‌شاپ‌ها روز به روز در تلاشند تا فضایی بهتر و مناسب‌تر بیافرینند تا به هویت آرمانی کافه وکافی شاپ نزدیک شوند.

تفاوت کافه و کافی شاپ در چیست

برخی افراد هنوز تفاوت کافه و کافی شاپ را نمی دانند، شما چطور؟ شاید هم از آن دسته ای هستید که فکر می‌کنند تفاوتی بین کافه و کافی شاپ وجود ندارد و این فقط بازی با کلمات است؟ اگر کمی ریز بین باشید به اطراف خود با دقت نگاه کنید متوجه تفاوت کافه و کافی شاپ خواهید شد. این مقاله نه تنها به فرق کافی شاپ و کافه تریا اشاره دارد بلکه همه چیز در موردکافی شاپ، منوی کافی شاپ و تفاوتش با منوی کافی شاپ سنتی را نیز گردآوری کرده است.

کافه چیست؟

واژه کافه در فرهنگ لغت معین به معنی همه‌­ی مردم و در فرهنگ لغت دهخدا به معنی ،جای عمومی برای نشستن و صرف قهوه و چای و غیر می‌باشد. به زبان عامیانه می‌توان گفت کافه معمولا مکانی برای دورهمی‌های دوستانه با صرف میان‌وعده یا نوشیدنی مختصری است که تبدیل به یک نوع پاتوق نیز می‌شود برای کنارهم بودن های صمیمی و دوستانه، این یعنی کافه بطور معمول جای خلوتی نخواهد بود. اما می‌توان برای آرامش روحی و ذهنی به آن‌جا پناه برد.v

معنی کافی شاپ را می‌دانید؟

عمولا کافی شاپ به جاهایی شبیه یک رستوران کوچک گفته می‌شود که از لحاظ چیدمان و منو چیزی بین کافه و رستوران می‌باشد. نه به وسعت و گستردگی یک رستوران است و نه خصوصیات گفته شده برای یک کافه را دقیقا دارا است. در کافی شاپ به علت هزینه راه اندازی و تجهیزات بالا و گران و نوع سیستم سرویس مواد غذایی و نوشیدنی آداب خاص خود را داراست که شاید یک کافه از هیچ آداب و قانونی پیروی نکند.

منوی کافی شاپ

یکی از خصوصیت های مهم کافی شاپ ها، منوی آنها است. در منوی یک کافی شاپ انواع نوشیدنی سرد و گرم و انواع قهوه و بعضا چای سرو می‌شود. بعلاوه امروزه غذاهای سرد و گرم بسته به نوع کافی شاپ نیز در منوی کافی شاپ دیده می‌شود. در اکثر کافی شاپ‌ها منوی کافی شاپ بر روی هر میز گذاشته شده است و شما هزینه را در هنگام خروج پرداخت خواهید کرد. از دیگر تفاوت­های کافه و کافی شاپ می­توان به فروش لوازم مربوط به قهوه مانند پودر قهوه اکسسواری­های قهوه و … می­پردازند در حالی که در کافه صرفا قهوه سرو می­شود.

تفاوت هزینه کافی شاپ و کافه

به علت فضای خاص کافی شاپ ها و هزینه‌ای که برای راه اندازی آن شده است، اگر شما نگاهی به منوی یک کافی شاپ بیندازید متوجه خواهید شد هزینه کافی شاپ بیشتر از سرو یک نوشیدنی در کافه و البته کمتر از رفتن به یک رستوران برایتان رقم خواهد خورد. از لحاظ پرسنل تعداد پرسنل کافی شاپ بیشتر از کافه است و شاید این علتی دیگر در بالاتر بودن هزینه کافی شاپ نسبت به کافه است.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط