ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

بهداشت در هتل و تاثیر آن بر رضایت میهمانان

  • نظر (0)
  • بازدید (253)

وجود حشره‏ای نظیر: سوسک، پشه یا مگس در محیط داخلی هتل یک مشکل بزرگ برای حیثیت آن شمرده می‏شود که از دیده کنجکاوان پوشیده نمی‏ماند و دقیق‌‏نظران و با فرهیختگان، این پدیده را دلیل بر کمبود نظارت دقیق مدیریت بر اجرای شرایط بهداشتی می‏شناسد.

بهداشت در هتل و تاثیر آن بر رضایت میهمانان

وجود این حشرات در یک رستوران یا آشپزخانه یا انبار مواد غذائی هتل به هیچ روی قابل توجیه نیست و برای آن که چنین موجودات زیان‌بار در این مکا‌ن‌ها یافت نگردد بایستی تا بدان پایه نظافت وبهداشت رعایت شود که هرگز فرصت نشود و نما به آن داده نشود.

معمولاً درجاهای گرم مثل حمام‌ها یا آشپزخانه‌ها و موتورخانه‌ها و اطراف لوله‌های فاضلاب، سوسک که حشره‌‌ای موذی و کثیف است زیاد دیده می‌شود و از مواد مختلف حیوانی و آشغال تغذیه می‌کند و مواد آلوده را که به سطح بدنش چسبیده است با خود به این طرف و آن طرف منتقل می‌کند و باعث آلودگی و خرابی می‌گردد، به خصوص که مدفوع سوسک تولید مسمومیت غذائی می‌نماید. در مورد مبارزه با سوسک بایستی پانزده روز پس از سمپاشی بار دیگر و با استفاده از مواد حشره‏کش سمپاشی را تکرار کرد. زیرا در این مدت نوزادان سوسک که پیش از آن در تخم بوده‏اند بیرون می‌‏آیند و بار دیگر محیط را اشغال و آلوده می‏سازند.

این نوع سمپاشی‌ها را باید در آغاز تابستان انجام داد و نوع سم را نیز می‏توان از فروشگاه‌های مخصوص آن تهیه کرد. بهترین روش مبارزه با سوسک، رعایت نظافت است. با گرفتن درزها و سوراخ‌هائی که در سطح زمین یا دیوار به وجود آمده از تعداد سوسک‌ها کاسته می‌شود. برای نابود کردن کامل سوسک‌ها، می‌توان از مخلوط براکس با آرد گندم استفاده کرد. بدین ترتیب که این مخلوط را در محل‌هائی که سوسک وجود دارد می‌پاشند، چنانچه باز هم کاملاً از بین نرفت، می‌توان از فلوئور سدیم استفاده کرد. ولی در مورد مصرف این ماده باید دقّت شود، زیرا برای انسان مسمومیت ایجاد می‌کند.

در هتل‌هائی حتی موش نیز که بسیار خطرناک و انتقال دهنده بیماری‌های مسری شناخته شده به چشم خورده است که وجود آن بزرگ‌ترین دلیل برعدم رعایت اصول بهداشت است. برای نابودی و بر‌اندازی این موجودات باید دست کم سالی یک‌بار و به طور حتم سمپاشی نمود تا نسل این موجودات از محیط برافتد. تذکر این نکته ضروری است که چنانچه برای مبارزه با موش خانگی از طعمه استفاده شود باید این مواد را در محلی قرار دهند که اطفال و فرزندان خردسال مسافرین و واردین به آنها دسترسی نداشته باشند و نیز بایستی موش‏هائی را که در اثر این طعمه‏ها مسموم و مرده‎‏اند به دقت جمع‎‏آوری و دفع نمود. در هنگام سمپاشی نیز باید دقت شود که مواد سمی به هیچ عنوان بر مواد غذائی یا ظروف غذاخوری ننشیند، این امر به ویژه موقع سمپاشی آشپزخانه و انبار مواد غذائی باید بسیار مورد توجه توجه باشد. برای تعیین نوع سم، مقدار آن و همچنین شیوه سمپاشی باید با متخصصین این امر مشاوره به عمل آید.


باید به نکات زیر توجه شود:

۱. جلوگیری از پس ماندن مواد غدائی.
۲. دفع صحیح زباله‌ها.
۳. مسدود نمودن درزها و شکاف‌ها.
۴. نگه نداشتن نان‌های خشک.
۵. رعایت نظافت عمومی.
۶. پاک نمودن محیط از جعبه‌ها و وسایل چوبی شکسته کارتن‌ها و شانه‌های تخم‌مرغ کاغذ‌های باطله.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط