ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

انواع گوناگون ظروف غذا خوری ونوشیدنی در رستوران

  • نظر (1)
  • بازدید (3032)

ظروف غذاخوی ونوشیدنی وعده غذایی شما را تکمیل می­ کند. به این ظروف، سرویس غذاخوری (dinnerware)، شامل قاشق وچنگال و لیوان نیز گفته می­ شود. در بریتانیا به آن­ها ظروف سرو غذا(crockery) اطلاق می ­شود.

انواع گوناگون ظروف غذا خوری ونوشیدنی در رستوران

کسانی که به کافه مراجعه می کنند، دوست دارند تا در درجه ی اول یک نوشیدنی خوشمزه میل کنند. پس برای آنکه بتوانید از آن ها به خوبی پذیرایی کنید، لازم است در خرید تجهیزات کافه ، موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید.

ظروف مورد نیاز کافی شاپ و کافه و رستوران

باز کردن یک کافی شاپ یا کافه رستوران می تواند یک سرمایه گذاری سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. فرض کنید که قبلا از مراحل اولیه، از جمله پیدا کردن یک مکان عالی و تأمین بودجه، عبور کرده اید، گام بعدی خرید تجهیزات کافه است. تجهیزات کافی شاپ و رستوران بالاترین بازده از هر سرمایه گذاری در کسب و کار شما را ارائه می دهد. تجهیزات مناسب به شما کمک خواهد کرد نوشیدنی های خوشمزه و با کیفیت بالا را تهیه کنید که مشتریان خود را وادار به بازگرداندن به کافه رستوران شما می کند. در ابتدا برای شما دسته بندی های اصلی را شرح می دهیم .

قسمت بار کافه

قسمت بار محلی برای نوشیدنیهای سرد و گرم و انواع کو کتل مانند آب میوه و قهوه و چای است. نوشیدنی ­های سرد وقتی را از مشتری برای میل کردن نمی گیرد .اما نوشیدنی های داغ که فرد مجبور به صبر کردن و خنک شدن آن است.

بار گرم

لیوان

انتخاب ظرف مناسب (لیوان) برای این نوع از نوشیدنی­ ها هم بسیار مهم است. چراکه داشتن لیوان مناسب می­تواند در لذت بخش بودن آن تاثیر داشته باشد. اما نکاتی که باید برای انتخاب درست کاربرد انواع لیوان در کافی شاپ در مورد بار گرم در نظر بگیریم، چه مواردی هستند. بنا به ماهیت نوشیدنی های بار گرم در بیشتر مواقع تک ­رنگ است. باید لیوانی را انتخاب کنیم. که گرما را بیشتر درخودش نگه دارد. 1 :بهترین انتخاب لیوان­ های دوجداره است. که البته هزینه ی زیادی را می­خواهد. 2: لیوانی به نام ماگ است. که جنسی معمولا سرامیکی دارد.، که بیشترین استفاده رو در کافه ­ها از این نوع لیوان می­بینیم. این نوع لیوان­ها یا ماگ ­ها در اندازه های استاندارد برای هر نوع نوشیدنی گرم تولید شد.، و در انواع رنگی مختلفی وجود دارد. لیوان های ماگ بیشتر سفید آن برای نوشیدنی­ هایی مانند: قهوه ( لاته ) و رنگی آن برای (آمریکانو ، موکا ،) مورد استفاده قرار می­گیرد. ماگ­ها انواع و دسته­ های متفاوتی در ابعاد گوناگون دارند. چرا که بیشتر سرو انواع قهوه البته به جز لاته که دارای کاپ مخصوص است. ماگ به دلیل گرم نگه داشتن نوشیدنی و جنس منحصر به فردی­که دارد درمیان انواع دیگر لیوان ها و کاپها دارای محبوبیت بیشتری است . چای در لیوان­ های شیشه­ ای ساده ولی حتما دسته­ دار سرو شود ، دارای حجمی متوسط و حالتی کشیده باشد. البته اگر در پایین پایه­ ی خود عرض کمتری هم داشته باشد. 3 لیوان دمنوش :لیوان دمنوش­ های شیشه ای، در­دار، که امروزه انواع مختلفی دارند. البته ماگ­ هایی هستند، که برای دمنوش تولید شده و دارای محفظه­ ی مناسب برای تفاله­ گیری از دمنوش هستند 4: فرنچ پرس ها ، که قهوه فرانسه داخل آن ریخته می­شود و بعد از دم­ کشیدن به فنجان ساده ­ای که کنار آن قرار دارد. برای نوشیدن منتقل می­شود. نکنه : انتخاب یک ظرف مناسب برای دمنوش یک مهارت میزبانی از مشتری به حساب می آید .

فنجان

شما برای بخش بار گرم خود نیاز به فنجان های مخصوص در حجم های گوناگون دارید. مثلا فنجان اسپرسو سینگل با لاته متفاوت است. ببینید اصلا بحث تنوع یا زیبایی نیست. بحث کاربری و استاندارد است.مثلا فنجان لاته حتما باید در حجم و اندازه و البته شکل ظاهری استانداردش باشد. همچنین شما میتوانید از کاپ های ساده یا رنگی برای سرو انواع قهوه بر پایه اسپرسو استفاده کنید.

بار سرد

نوشیدنی های سرد را به دلیل ماهیت آن می توان به اشکال گوناگونی سرو کرد. تا جذابیت بصری بیشتری را برای مشتری ایجاد کنند. هرنوشیدنی دارای سرو و لیوان بار مخصوص خود می باشد ، نکات مهم را برای شما به شرح ذیل آوردیم . 1 : اینکه نوشیدنی ما مایع است یا نیمه جامد؟ مانند: انواع و بستنی آفوگاتو که ترکیب بستی­ اسکوپی و قهوه است. که جز نیمه مایع به حساب می ­آید. یا مانند: آمریکانوی سرد یا آیس­ تی ­های(ترکیب چای سرد و دیگر چیزها ) مختلف که کاملا مایع هستند. 2: ترکیبات نوشیدنی ترکیب رنگی نوشیدنی ما می­تواند تعیین کننده، در انتخاب لیوان باشد. مانند: اسموتی های طعم­ دار که گاهی مانند گلاسه ها ممکن است چند رنگ هم باشند. در این گونه نوشیدنی­ ها به دلیل سالم ماندن ظاهر میوه­ ها و چیز­هایی که داخل آن قرار می­دهیم. بهتر است محیطی شفاف و شیشه­ ای یا کریستالی داشته باشند، با سطح صاف. اگر از شیشه ی مشبک یا طرح­دار استفاده کنید در حقیقت زیبایی درون نوشیدنی را محو کرده ­اید، چرا که در انواع مختلفی ازاین نوشیدنی­ ها ترکیب ، انواع میوه ، سس شکلات، بستنی­ هایی با رنگ های مختلف به کار می­روند. تا ظاهر نوشیدنی را هیجان انگیزتر کنند. به علاوه معمولا با سس شکلات بر روی دیواره ­های لیوان­ های شیشه ­ای نقش­ هایی انتزایی ترسیم می­کنند. که خود این موضوع زیبایی و جذابیت ظاهر نوشیدنی را برای مشتری خواستنی­ تر می­کند. 3: رنگ نوشیدنی در مورد رنگ نوشیدنی انتخاب لیوان درست مهم است،اگر نوشیدنی شما در ظاهر آنها چیزی برای نشان دادن و جلب نظر مشتری وجود ندارد، می­توانید از لیوان های غیر شفاف استفاده کنید. 4: حجم حجم و نوع تزیین آن است. مانند: آب میوه ها و ترکیبات­ آنها با­ هم استفاده از لیوان هایی که محتویات نوشیدنی را به نمایش می گذارند. باعث زیبایی دوچندان نوشیدنی شما می شود. این سه مورد مهم ترین ویژگی­ برای انتخاب کاربرد انواع لیوان در کافی شاپ ها هستند.که یک فرد باید جدا از سلیقه­ ی خود به آنها توجه داشته باشد. تا لیوان مناسب برای نوشیدنی را انتخاب کند. 5:جنس لیوان لیوا­ن های شیشه ­ای برای سرو، داخل محل، و پلاستیک مرغوب ولی شفاف برای بیرون ­بر باشد. یک بار مصرف دو جداره هم برای انواع قهوه و نوشیدنی گرم همیشه در کنار نمام موارد در مورد لیوان ها به شکل و نوع آن هم در هنگام خرید دقت کنید.. 6:اشکال مختلف لیوان لیوان­ هایی با شکل ­های گوناگون مانند: مربع، استوانه ­ی ساده و مستطیل است. لیوان­ های در­دار که جای نی دارند. بهترین انتخاب برای نوشیدنی­ هایی است که با نی سرو می­شوند. این نوع از لیوان­ها از ریختن نوشیدنی روی میز یا تکان خوردن بی دلیل نی روی لبه ­ی لیوان جلوگیری می­کند. لیوان­ های پایه باریک شیشه­ ای، برای شیک و گلاسه­ ها بهترین اتخاب بشمار می ­آیند. در مورد عرقیجات سرد هم باید گفت: لیوان­ های شیشه­ ای به نام کازا که در سه سایز بزرگ ،متوسط، و کوچک است. و از قطر مناسبی در پایه­ ی لیوان برخوردار است می­توان استفاده کرد.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط