ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استفاده از وسایل و تجهیزات ارگونومیک

  • نظر (0)
  • بازدید (849)

تجهیزات هتلی مورد استفاده نظیر تخت، مبلمان، میز، صندلی و دیگر وسایل تعبیه شده در حمام و دیگر قسمتها در اتاق و … ، باید بر اساس استانداردها و طراحی‌های ارگونومیکی باشد تا استفاده کنندگان از این وسایل دچار مشکلات ارگونومیکی نشود.

استفاده از وسایل و تجهیزات ارگونومیک

با مشاوره خرید تجهیزات ارگونومیک می‌توانید علی‌رغم تنوع تجهیزات ارگونومیک موجود در بازار، با توجه به شرایط و ویژگی‌های کاری و فردی خود، یک انتخاب صحیح و استاندارد داشته باشید. از آنجایی که ما بخش عمده‌ای از روز را سر کار هستیم و اکثر این زمان را در یک وضعیت نشسته و بدون تحرک سپری می‌کنیم، داشتن یک ایستگاه کاری استاندارد از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما اینکه چطور می‌توان این مهم را تحقق بخشید، موضوعی است که شاید به تنهایی از عهده آن برنیایم. چرا که آگاهی از استانداردهای یک ایستگاه کاری ارگونومیک نیاز به دانش خاص خود دارد. یکی از مواردی که اغلب در ایجاد یک محیط کاری استاندارد نیاز است استفاده از تجهیزات ارگونومیک است که در زیر به آن پرداخته‌ایم.

چرا باید از تجهیزات ارگونومیک استفاده کنیم؟

کارمندان محیط‌های اداری به علت ماهیت کارشان مجبور هستند به مدت طولانی پشت میز بشنیند که این نشستن طولانی‌مدت در طول یک شیفت کاری منجر به اختلالات اسکلتی-عضلانی می‌گردد. ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، مفاصل و اعصاب در صورتی‌که تحت فشار و ضربه بصورت تکراری قرار بگیرند پس از گذشت زمان به صدمات حساس شده که به‌صورت درد و یا ناراحتی بروز می‌نماید. همچنین گاهی قرارگیری در وضعیت نامناسب بدنی در هنگام انجام یک وظیفه می‌تواند منجر به تغییر شکل ستون فقرات و بروز ناهنجاری‌هایی چون قوز، گودی کمر، سر به جلو و… شود. پیشگیری از بروز این دردها و اختلالات نیازمند اقداماتی از قبیل آموزش ارگونومی فردی جهت حفظ پوسچر صحیح بدن، تنظیم ایستگاه کاری و استفاده از تجهیزات ارگونومیک کمکی است. برخی از تجهیزات ارگونومیک اداری که می‌تواند در اصلاح پوسچر و ایستگاه کاری ما کمک کننده باشند شامل آیتم‌های زیر است: پشتی طبی زیرنشیمنی زیرپایی مچی موس پایه مانیتور و….

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط