ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارگونو میک آشپزخانه فست فود

  • نظر (0)
  • بازدید (684)

منظور از آشپزخانه ارگونومیک این است که تجهیزات فست فود در آشپزخانه طوری چیده شوند که برای آشپز و کارمندان آشپزخانه راحت ترین حالت فراهم شود.

ارگونو میک آشپزخانه فست فود


سبک خط تولید

این نوع ترکیب بندی آشپزخانه اغلب برای رستوران هایی مناسب است که غذاهای مشابه در مقیاس بالا تولید می کنند (مثلا پیتزا). یک آشپزخانه با خط تولید مشخص طبق ترتیب استفاده تجهیزات فست فود چیدمان شده است. برای مثال خط تولید یک رستوران پیتزا ممکن است با یخچال که خمیر را نگه می دارد آغاز شود و سپس به قسمت شکل دهی خمیر برود، بعد روی میز با سس، پنیر و مخلفات آماده شود، بعد وارد فر شود و در نهایت وارد بخش گرم سازی و یا بسته بندی گردد.


سبک ناحیه بندی

ترکیب بندی یک آشپزخانه با سبک ناحیه بندی معمولا این طور است که آشپزخانه به چند ناحیه مختلف تقسیم می شود. برای مثال، شاید یک ناحیه مختص آماده سازی غذا باشد، یکی برای پخت و پز، دیگری برای یخچال و فریزر و قسمت های دیگر برای کارهای بهداشتی و تمیزکاری. آشپزخانه های ناحیه بندی شده می توانند به نظم پخت و پز کمک شایایی بکنند و مهم تر از آن از انتقال آلودگی بین نواحی مختلف جلوگیری کنند چرا که هر چیزی ناحیه مختص به خود را دارد.


سبک جزیره ای

این نوع ترکیب بندی آشپزخانه شبیه به آشپزخانه با سبک ناحیه بندی است با این تفاوت که یک بخش اصلی شبیه به جزیره در آن وجود دارد که در مرکز آشپزخانه واقع است. یک آشپزخانه تجاری با سبک جزیره ای اصولا تجهیزات فست فود و آشپزی را در مرکز قرار می دهد به طوری که دیواره های بیرونی آشپزخانه ناحیه آماده سازی غذا و ذخیره سازی و ناحیه داغ نگه داشت غذا هستند.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط