ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

آشپزخانه های صنعتی منظم چه گونه اند

  • نظر (0)
  • بازدید (440)

همه ما می دانیم درصورتی می توانیم ایده خود را عملی سازیم که آشپزخانه ای منظم داشته باشیم در غیر این صورت ایده ما برای آشپزی عملی نخواهد شد . این نکات به شما کمک خواهد کرد که همواره از آشپزخانه ای منظم لذت ببرید .

آشپزخانه های صنعتی منظم چه گونه اند


نحوه چیدمان وسایل آشپزخانه در کابینت

نخستین گام برای نظم دادن به وسایل آشپزخانه در کابینت آشپزخانه : انواع تابه ها و قابلمه ها را نزدیک اجاق گاز قرار داده تا به هنگام آشپزی کردن دسترسی به آن ها راحت تر باشد . ظروف را با توجه به کارایی که دارند در کنار هم دیگر قرار دهید مثلا آبکش ها را درکنار ظروف پخت ماکارانی و ظروف کیک را درکنار ظروف کیک پزی بگذارید . وسایل صاف و تخت را روی هم قرار ندهید . این قبیل وسایل را روی طبقاتی که روی دیوار نصب شده اند بگذارید .


همه چیز را در کشوهای کابینت نریزید

کشوهای کابینت را به قسمت های مختلفی تقسیم بندی کنید این کار به شما کمک خواهد کرد که خرده ریزها را با نظم بیشتری در کشوها بچینید .
به این صورت می توانید قاشق ها و کاردک ها را به صورت جداگانه قرار دهید و با بازکردن کشو ها به راحتی آن چه را که می خواهید بر دارید و دیگر نیازی به زیرو رو کردن کشو ها ندارید .
به این صورت دیگر هیچ وقت وسایل تان گم نخواهد شد و در مواقعی که عجله دارید به راحتی آن چه را که می خواهید پیدا خواهید کرد .


نحوه چیدمان درب قابلمه ها

چقدر آزار دهنده است که درمیان ظروف به دنبال درب قابلمه مورد نظر خود بگردید برای این که این مشکل را حل کنید از رفه ها استفاده کنید که مخصوص درب قابلمه ها می باشند .


چگونه قابلمه ها را بچینیم ؟

اگر از وسایلی زیاد استفاده می کنید هرگز آن را داخل کشوها نگذارید زیرا هر بار که به آن نیاز دارید باید زمان زیادی را صرف کرده تا آن را ازمیان وسایل زیادی که روی هم تلنبار شده اند پیدا کنید .

اگرفضای کمی دارید و مجبور هستید که ظروف را روی هم بچینید بین آن ها صفحات کاغذی قرار دهید تا در اثر تماس با یکدیگر به هم آسیب نرسانند . این نکته را به یاد داشته باشید که ظروف بلوری را با فاصله بچینید تا به آنها فشار وارد نشود. اگر طبقات شما از جنس شیشه هستند روی لبه های آن ها نوارهای لاستیکی بکشید تا لبه ی تیز آن ها روی ظروف خط نیندازد .


چه موقع ظروف خود را تعویض کنیم ؟

حتما درب ظروف را چک کنید درصورتی که شل هستند آن ها را با پیچ گوشتی سفت کنید اگر هم سفت نشدند و هم چنان لق هستند حتما آن ها را تعویض کنید .


چگونه از ظروف خود محافظت کنیم ؟

همیشه ظروفی را نگه دارید که از آن ها به طور مکرر استفاده می کنید . ظروفی را که کهنه شده اند را دور بریزید . ظروف آشپزخانه به مرور زمان کیفیت خود را ازدست می دهند حتما این ظروف را تعویض کنید .

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط