ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

آشپزخانه جزیره ای برای فضاهای کوچک با بودجه ی کم

  • نظر (0)
  • بازدید (1367)

جزیره علاوه بر اینکه در بسیاری از آشپزخانه ها گزینه ای عملکردی و ضروری است، اگر در جای مناسب مورد استفاده قرار گیرد می تواند جلوه ای شیک و امروزی به آشپزخانه منزلتان ببخشد.

آشپزخانه جزیره ای برای فضاهای کوچک با بودجه ی کم

جزیره علاوه بر اینکه در بسیاری از آشپزخانه ها گزینه ای عملکردی و ضروری است، اگر در جای مناسب مورد استفاده قرار گیرد می تواند جلوه ای شیک و امروزی به آشپزخانه منزلتان ببخشد. هنگام فکر کردن به جزیره ها باید توجه داشته باشید که گزینه انتخابی تان با طرح کلی آشپزخانه هماهنگ باشد. برای مثال در آشپزخانه هایی که شخصیت مدرن دارند باید از رنگ های سرد و تیره(مانند مرمر یا گرانیت) برای صفحه ی پیشخوان جزیره استفاده شود. در کنار توجه به ویژگی های ظاهری باید در نظر داشته باشید که چرا دارید این جزیره را به آشپزخانه اضافه می کنید؟ اگر به دنبال فضای اضافی برای آماده سازی غذا هستید، باید یک سینک هم در جزیره تعبیه کنید؛ اما اگر ترجیح می دهید فضایی برای نشستن و صبحانه خوری داشته باشید، ممکن است انتخاب جزیره ای دو طرفه که نیمی از آن برای نشستن و نیمی دیگر برای آماده سازی غذا طراحی شده، مناسب تر باشد.

نکات مهمی که باید به خاطر داشته باشید:

* جزیره های خوب شامل فضایی برای کتاب های آشپزی، قفسه هایی برای بطری ها، سطوح تا شونده برای افزایش فضای کار در دسترس و پیشخوانی برای صرف صبحانه ی یک یا دو نفر هستند. * این که جزیره به طور مناسبی در فضای آشپزخانه عمل کند بسیار مهم است؛ برای مثال اگر جزیره را در وسط آشپزخانه قرار داده اید، نباید مثلث کار آشپزخانه را قطع کند. * می توان جزیره ها هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک(چرخ دار) طراحی کرد. جزیره های متحرک برای آشپزخانه کوچک که فضای کافی برای کار و نصب کابینت ندارند مناسب اند. چرا که در صورت نیاز به راحتی به فضاهای دیگر خانه منتقل می شوند و به میز غذاخوری یا سطح کار تبدیل می شوند. * از برخی لحاظ طراحی جزیره ی کوچک برای آشپزخانه از جزیره های بزرگ راحت تر است. جزیره های کوچک هم برخی مسائل طراحی(مثل محدود نکردن فضای کار و رفت و آمد) را راحت تر می کنند هم باعث می شوند تا مجبور باشید از فضای در اختیارتان بهترین استفاده را کنید. * در حالتی که جزیره در پیرامون قرار گرفته است، وسایلی که بیشتر استفاده می شوند نباید از دسترس دور باشند.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط